И вие ще остареете, може би...

 



Трябваше да ида до пощата да си взема една пратка. На гишето за получаване на пратки имаше един човек, а останалите десет човека навън чакаха ред, за да си платят сметките за ток и вода. Всички чакаме навън в колона по един. Едно време така ни нареждаха в училище и ни се караха, ако не сме изпълнили правилно указанията. Сега пак ни се карат, само че за дистанция и маски.


Докато чакам да дойде моят ред една възрастна жена, помагаща си с бастун в дясната ръка, влезе в пощата и се нареди на гишето, за което чаках. Предреди ме, исках да кажа, но това за мен в случая не беше проблем. 


Дойде моят ред и охраната ми каза да влезна да изчакам до колоната, докато приключи възрастната жена и допълни: "Почакайте тук, докато приключат, ако преди това не я изгонят..." Вероятно жената често посещава пощата, помислих. 


"Никой няма да ти носи пенсията у вас", повиши тон жената от гишето. Възрастната жена говореше тихо, а зад стъклото пак се чу:


"Не приемаме декларации за пенсии."


"Тогава защо трябваше да я попълвам тази декларация?", чух въпросът на възрастната жена. 


"Ще идваш да си вземаш пенсията оттук! Можеш да се движиш! Няма сега кой да идва да ти носи пенсията!", ѝ се скара служителката на гишето. 


"Но аз трудно се движа..."


"Ти чуваш ли - я прекъсна тя - няма сега кой да ти носи пенсията у вас. Не приемаме декларации."


След кратка суматоха се намеси друга жена, която също беше служител в пощата:


"Хайде, тръгвай, тръгвай, не приемаме декларации! Не разбра ли?"


"Как за едни може, а за други не? Ако бях мъж веднага щяхте да ми вземете декларацията", каза възрастната жена възмутена и се запъти към изхода, а дамите зад гишето се разгневиха: "Аууу, гледай я сега какви ще ни изкара! Хайде бързо се махай! Не те е срам! Как може да говориш такива неща!? Ако била мъж... Ама тука няма мъже-жени... Хайде, махай се!", следващите две минути преминаха във възмущение как можело възрастната жена да ги говори такива, сякаш дамите от касата не са никакви дами, а просто някакви си шафрантии. И охраната се намеси в словесните атаки, че да изгонят по-бързо закоравелия престъпник, на който явно някой му е дал въпросната декларация за попълване. Възрастната жена си тръгна унизена и ядосана, с право. Аз мисля, че тя не го каза в смисъла, в който те я разбраха. По-скоро говореше за онова дискриминационно отношение към жените, но както ѝ да е, сега аз ли трябва да им обяснявам... 

Отидох на гишето. Казах си данните. През това време дамите продължиха да се възмущават от възрастната жена и да се чувстват обидени от думите ѝ, едната дама щеше да излиза да почива и попита другата: "Телефона няма да го вдигаме, нали?"

А после дамата, която ме обслужваше на гишето я попита:


"Ние наистина ли не приемаме декларации?"


"Ами не знам, май тука казаха да не приемаме", и излезе обедна почивка.

Коментари